ΜΕΘΑΝΑ - ΡΗΓΜΑ - ΜΑΛΙΜΠΑΡΔΙ - ΔΡΙΤΣΑΙΪΚΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ (Βαθμός Δυσκολίας:  Μέτριος | 6.61 χλμ.)

Η διαδρομή που περιγράφεται εδώ είναι μια κυκλική πορεία γύρω από το ύψωμα του Μαλιμπάρδι, που βρίσκεται πάνω από τα Μέθανα και έχει μήκος περίπου 6.61 χλμ.

Από το λιμάνι των Μεθάνων κατευθυνόμαστε αριστερά, περνάμε την πλατεία με το Ηρώο και στη διακλάδωση κάνουμε δεξιά, και μετά από 300μ. φτάνουμε στα Λουτρά.

Συνεχίζουμε να κινούμαστε στον ασφαλτόδρομο και λίγα μέτρα μετά την πρώτη του στροφή, συναντάμε στα δεξιά μας μικρό χωματόδρομο τον οποίο και ακολουθούμε.

Μετά από λίγα μέτρα ο χωματόδρομος περνά μπροστά από ένα καλύβι με τσιμεντόλιθους. Αν και δεν υπάρχει φανερό μονοπάτι συνεχίζουμε να κινούμαστε στην ίδια κατεύθυνση. Ακολουθώντας την πορεία αυτή κατηφορίζουμε προς την κοίτη του ρέματος ακριβώς πίσω από το κτίριο των λουτρών.

Εκεί βρίσκουμε και το πρώτο σημάδι της διαδρομής μας, τη χαρακτηριστική ξύλινη ταμπέλα με το μπλέ τετράγωνο και το γράμμα Ε.

Το μονοπάτι αρχικά ανηφορίζει λίγο αριστερότερα την κοίτης του ρέματος. Αν και στο ξεκίνημά του το μονοπάτι δεν είναι πολύ σαφές, τα μπλέ σημάδια στις πέτρες είναι πολύ πυκνά και μας καθοδηγούν χωρίς κανένα πρόβλημα.

Σε απόσταση 125μ. από την πρώτη ταμπέλα το μονοπάτι διασχίζει ένα τοιχείο, πιθανώς παλιά πεζούλα, και συνεχίζει να κινείται ανηφορικά και σε 70μ. μετά το τοιχείο, κινούμαστε μέσα στο ρέμα για μία απόσταση περίπου 30μ.

Στη συνέχεια περνάμε για λίγο στα δεξιά του ρέματος και αμέσως μετά περνάμε οριστικά στα αριστερά του και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε την πλαγιά σε μονοπάτι με έντονα στοιχεία λιθοδομής.

Σε 185μ. από το σημείο που αφήσαμε οριστικά το ρέμα, φτάνουμε σε ένα σημείο όπου το μονοπάτι κάνει μια κλειστή δεξιά στροφή και μπροστά μας υπάρχουν πολλές πέτρες. Στο σημείο αυτό βρισκόμαστε πάνω από το ρήγμα των Μεθάνων. Αξίζει να προχωρήσουμε λίγο μπροστά με πολύ μεγάλη προσοχή για να το δούμε.

Συνεχίζουμε μετά το ρήγμα και σε 45μ. περνάμε δίπλα από κολώνα της ΔΕΗ συνεχίζοντας την πορεία μας σε 210 μοίρες. Μετά από 85μ. το μονοπάτι οδεύει σε πετρώδες έδαφος και δύσκολα διακρίνεται. Ακολουθούμε τα πολύ πυκνά μπλέ σημάδια στις πέτρες και περνάμε στα αριστερά παλιού ξύλινου υπόστεγου. Σε 350μ. μετά το υπόστεγο, συναντάμε μεγάλο κούκο στον οποίο κάνουμε δεξιά.

Μετά από 45μ. φτάνουμε σε σημείο στο οποίο υπάρχει κούκος σε πέτρα με βέλος η οποία με μεγάλα μπλέ γράμματα γράφει "Μέθανα". Εδώ χρειάζεται προσοχή δεν πρέπει να κάνουμε δεξιά στον κούκο, (υπάρχουν προς τα εκεί κάποια "αδέσποτα" μπλέ σημάδια) αλλά να τον προσπεράσουμε από τα αριστερά του και να συνεχίσουμε στην ίδια πορεία.

Στα 100μ. περίπου μετά τον κούκο τα σημάδια αραιώνουν κάπως και χρειάζεται λίγη προσοχή, ενώ μετά από άλλα 50μ. περνάμε στα δεξιά μιας πεζούλας. Σε 55μ. μετά την πεζούλα φτάνουμε σε σημείο όπου το μονοπάτι στενεύει πολύ για λίγα μέτρα από τα πουρνάρια.

Μετά από άλλα 190μ. το μονοπάτι εισέρχεται σε ελαιοπερίβολο με πεζούλες. Εκεί χρειάζεται λίγη προσοχή καθώς υπάρχουν στις πέτρες κόκκινα σημάδια, που οριοθετούν την ιδιοκτησία και δεν τα ακολουθούμε. Εμείς διασχίζουμε σχεδόν κάθετα τη ζώνη με τις πεζούλες ακολουθώντας τα -κάπως αραιότερα πλέον- μπλέ σημάδια.

Έχοντας διανύσει περίπου 130μ. στη ζώνη με τις πεζούλες, συναντάμε πέτρα με σημάδια σε τρία χρώματα. Αυτή η πέτρα δείχνει το τέλος του κτήματος και πάνω σε αυτή υπάρχει βέλος το οποίο δείχνει προς τα αριστερά.

Μετά από 50μ. το μονοπάτι αρχίζει να γίνεται έντονα ανηφορικό. Από το σημείο αυτό και μέχρι το δρόμο θα συνατήσουμε αρκετά ανηφορικά περάσματα όπου χρειάζεται λίγη προσοχή.

Πλησιάζοντας σε χωματόδρομο τον οποίο ήδη διακρίνουμε μπροστά μας τα σημάδια αραιώνουν κάπως αλλά το μονοπάτι διαγράφεται καθαρό.

Καταλήγουμε στο χωματόδρομο και τον ακολουθούμε δεξιά. Στο σημείο αυτό υπάρχει και η χαρακτηριστική ξύλινη ταμπέλα της σήμανσης. Μετά από 165μ. συναντάμε διακλάδωση χωματόδρομων όπου και ακολουθούμε το δεξιό κλάδο.

Σε 220μ. μετά τη διακλάδωση συναντάμε ξύλινο υπόστεγο απέναντι από το οποίο υπάρχει πέτρινο εγκαταλειμμένο κτίσμα.

Σε 150μ. μετά το υπόστεγο συναντάμε στα δεξιά μας τη χαρακτηριστική ξύλινη ταμπέλα της σήμανσης, που δείχνει ότι σε αυτό το σημείο ξεκινά μονοπάτι. Από το σημείο αυτό και εξής η σήμανση είναι σχεδόν ανύπαρκτη (πολύ ξεθωριασμένα αραιά κόκκινα σημάδια στις πέτρες).

Στο σημείο αυτό αφήνουμε το χωματόδρομο και κατηφορίζουμε δεξιά κάθετα προς αυτόν μέσα σε πεζούλες. Αφού διασχίσουμε κάθετα δύο πεζούλες, καταλήγουμε σε μία τρίτη, φαρδύτερη, πάνω στην οποία περπατάμε προς τα αριστερά.

Μετά από λίγα μέτρα (στη δεύτερη ελιά), υπάρχει σκαλί από το οποίο κατεβαίνουμε στην αμέσως πιο κάτω πεζούλα στην οποία συνεχίζουμε να κινούμαστε στην ίδια κατεύθυνση.

Μετά από 65μ. συναντάμε στα αριστερά μας μικρό πέτρινο κτίσμα με σκεπή από λαμαρίνα. Το μονοπάτι περνά 3-4 μέτρα δεξιότερα του κτίσματος και αρχικά είναι πολύ στενό από τα πουρνάρια αλλά στη συνέχεια ξεκαθαρίζει και ακολουθεί πορεία γύρω στις 30 μοίρες.

Σε 250μ. μετά το κτίσμα με τη λαμαρίνα φτάνουμε σε ράχη όπου έχουμε πολύ όμορφη θέα τόσο προς Αίγινα και Πόρο όσο και προς τον κόλπο της Επιδαύρου και το ακρωτήρι της Κρασοπαναγιάς.

Μετά από λίγα μέτρα συναντάμε χαρακτηριστική πέτρα με γούβα. Μετά την πέτρα αυτή και για 170μ. το μονοπάτι ακολουθεί πορεία περίπου 30 μοίρες και στη συνέχεια στρέφεται σε πορεία σχεδόν βόρεια κατηφορίζοντας ομαλά προς το μικρό οροπέδιο Θρονί.

Σε απόσταση 680μ. από την πέτρα με τη γούβα το μονοπάτι περνά πάνω από κτήμα και για περίπου 100μ. είναι κάπως πιο δύσβατο. Αμέσως μετά το κτήμα αυτό, συναντάμε στα αριστερά μας μια πέτρινη μάντρα και το μονοπάτι στη συνέχεια στενεύει, πορεύεται ανάμεσα σε πουρνάρια.

Μετά από άλλα 180μ. το μονοπάτι πλησιάζει προς τα σπίτια και μπαίνει σε ελαιώνα στην περιοχή Δριτσαίικα. Από εκεί κατηφορίζει ανάμεσα σε πεζούλες και περνά στα δεξιά μιας πέτρινης μάντρας ακολουθώντας τη γωνία της.

Στη συνέχεια το μονοπάτι για λίγα μέτρα είναι κάπως ασαφές, αλλά ακολουθώντας για λίγα μέτρα μια μικρή ρεματιά καταλήγουμε σε ασφαλτόδρομο.

Στη σημείο όπου φτάνουμε στον ασφαλτόδρομο υπάρχει η ξύλινη ταμπέλα της σήμανσης σε μάλλον κακή κατάσταση. Ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο δεξιά κατηφορίζοντας προς τα Μέθανα.

Μετά από 570μ. ο ασφαλτόδρομος που ακολουθούμε καταλήγει σε άλλον τον οποίο ακολουθούμε δεξιά συνεχίζοντας την κατηφορική μας πορεία.

Μετά από άλλα 520μ. περνάμε από την εκκλησία της Αγίας Τριάδας και συνεχίζοντας την κατηφορική μας πορεία για άλλα 330μ. καταλήγουμε στο λιμάνι των Μεθάνων.

Πατήστε για να μεγαλώσει Πατήστε για να μεγαλώσει Πατήστε για να μεγαλώσει Πατήστε για να μεγαλώσει Πατήστε για να μεγαλώσει